Yüksek Devirde Partikül Temizlenir Mi?

Dizel araçlarda kullanılan partikül filtresi (DPF), egzoz gazlarındaki zararlı partikülleri tutarak çevreye salınmasını engeller. Ancak bu filtre zamanla dolar ve tıkanır. Bu durumda araçta performans düşüşü, yakıt tüketiminde artış ve motor arıza ışığının yanması gibi sorunlar ortaya çıkar. Peki, yüksek devirli kullanım bu filtreyi temizler mi?

Kısa cevap: Evet, bazı durumlarda yüksek devir sürüşü partikül filtresinin kendini temizlemesini sağlayabilir. Ancak bu her zaman yeterli olmaz. Detaylarına bakalım.

Rejenerasyon Nedir?

Partikül filtresi belirli koşullarda kendini temizleme işlemi yapar. Bu işleme rejenerasyon denir. Rejenerasyon üç şekilde gerçekleşebilir:

Pasif Rejenerasyon: Araç uzun süre yüksek hızda ve sabit devirde giderken (örneğin otoyolda) gerçekleşir.

Aktif Rejenerasyon: Araç beyni filtre dolduğunda yakıt püskürterek sıcaklığı artırır ve birikintileri yakar.

Zorunlu Rejenerasyon: Servis bilgisayarı ile yapılan, filtre tamamen tıkandığında uygulanan işlemdir.

Yüksek Devir Her Zaman Çözüm Değil

Şehir içinde kısa mesafelerde kullanılan araçlarda pasif rejenerasyon yapılamaz. Bu yüzden partikül filtresi zamanla dolar. Uzun yolda 2000–2500 devir aralığında, sabit hızla en az 20-30 dakika sürüş yapılması gerekir.

Ancak sadece aracı 4000 devirde bağırta bağırta kullanmak filtreyi temizlemez. Aksine motor ve turbo sistemine zarar verebilir. Yüksek devir doğru şartlarda kullanıldığında işe yarar. Aksi halde sorun çözülmez.

Partikül Temizliği İçin Ne Yapmalı?

Haftada 1 kez otoyol sürüşü yapılmalı (sabit hızda, 2000-2500 devir arası)

Aracın yağ ve yakıt sistemi sağlıklı olmalı

Düşük kaliteli yakıttan kaçınılmalı

Partikül filtresi temizleyici katkılar doğru dozda kullanılmalı

Eğer araç sık sık rejenerasyon yapıyorsa ya da hiç yapamıyorsa, profesyonel DPF temizliği gerekebilir.

Yüksek devirde araç kullanımı, partikül filtresinin temizlenmesine yardımcı olabilir ama bu tek başına çözüm değildir. Rejenerasyon sürecinin gerçekleşebilmesi için belirli koşullar sağlanmalıdır. Aracınızı sadece bağırttığınız için filtre temizlenmez. Doğru devir, doğru süre ve doğru koşullarda sürüş bu işin anahtarıdır.

Eğer aracınız bu koşullarda bile partikül filtresini temizleyemiyor, rejenerasyon tamamlanamıyor veya sık sık uyarı veriyorsa, DPF’niz ciddi şekilde tıkanmış olabilir. Bu durumda en doğru adım, profesyonel bir DPF temizliği yaptırmaktır.

13 yılı aşkın tecrübesiyle OTO DPF, partikül filtre temizliğinde uzmanlaşmış merkezleriyle Türkiye’nin birçok noktasında hizmet veriyor. Güvenli, hızlı ve garantili DPF temizliği için size en yakın OTO DPF merkezine başvurabilir, aracınızın ilk günkü performansına dönmesini sağlayabilirsiniz.

Sorularınız ve randevu için bize ulaşabilirsiniz.

Bize Ulaşın 0 (312) 394 00 58
Bize Ulaşın
Bize Ulaşın 0 (533) 079 31 36
Bize Ulaşın
Bize Ulaşın 0 (533) 082 42 10
Bize Ulaşın